Comunicat sobre el cas del matricidi de Castro Urdiales

Des del Col·legi Oficial d'Educadores i Educadors de la Comunitat Valenciana i, concretament, des de la Secció Professional de Protecció a la Infància i a l'Adolescència mostrem la nostra desolació pel matricidi ocorregut a Castro Urdiales a les mans de dos adolescents menors d'edat.

I, una vegada més, hem de reivindicar la importància de la nostra funció en els diferents contextos socials, des de les escoles i instituts tant públiques com privades/concertades, fins a qualsevol altra mena d'entitats que treballen amb infància i adolescència, secundant i reforçant sempre que les polítiques socials i inclusives són imprescindibles, i ara, en esta societat canviant que ens toca viure, més que mai.

Les xiquetes, xiquets i adolescents necessiten de figures de referència, com ho són les i els educadors socials, amb els qui poden sentir-se no sols segurs i escoltats, si no també aprendre la importància dels límits que els proporcionen seguretat per a enfrontar-se a les situacions quotidianes, i les normes que ajuden en l'organització de la convivència, i que seran fonamentals per a augmentar la seua tolerància a la frustració.

Des del COEESSCV continuem treballant dia a dia per a oferir formació i informació als col·legiats i col·legiades perquè puguen adaptar-se a les complexitats que dia a dia van apareixent en els diferents contextos en què les i els educadores treballen.

Aprofitem per a traslladar el nostre condol a la família de la mare assassinada, i continuarem posant a la disposició de l’administració i la ciutadania tot el que siga a la nostra mà perquè estes situacions no es tornen a donar.

Foto Román G. Aguilera (EFE)